Fiktiivinen verkkokauppa

Virtuaalikaupan graafinen ulkoasu
Tekijä: Hermanni Jäntti, Suutarilan lukio 2003
Opettaja: Timo Kuohukoski

Fiktiivistä verkkokauppaa esittelevä sivusto kuuluu sisällöllisesti Suutarilan lukion kuvataiteen kuvaviestinnän kurssiin. Opiskelijoiden tehtävänä tällä kurssilla oli luoda oma brandi, siihen liittyvät kuvalliset ominaisuudet: logo tai embleemi, väritys, slogani ja tuotteiden tai palvelujen mallinnus. Kurssin aikana opiskelijoille tulevat tutuksi mm. käsitteet typografia, logo ja embleemi. Kurssilla käsitellään mm. värien psykologiaa sekä tuotteen arvomaailman näkymistä muotoilun osana. Pyrkimyksenä on luoda toimiva brandi, jonka voisi lanseerata markkinoille. Samalla tavoitteena on kuitenkin suhtautua kriittisesti brandiajatteluun ja ymmärtää myös sen negatiiviset ilmiöt.